Открытый урок в 8 классе
Тема
урока: Мы часть вселенной.
Цель
урока: развитие языковой компетенции
учащихся через обобщение знаний по теме "Мы часть вселенной”.
Достижению
этой цели будет способствовать решение ряда задач:
Развивающий аспект – развитие личностной активности,
памяти, внимания, умения общаться; развитие способности к догадке, к сравнению
и сопоставлению речевых единиц.
Воспитательный аспект – воспитание
уважительного отношения к окружающей
среде.
Познавательный
аспект – знакомство
учащихся с галактикой. Введение и активизация
употребления изученной лексики и грамматических конструкций (Страдательный
залог; построение вопросительных предложений…).
Учебный аспект – совершенствование лексических навыков по теме "Мы часть
вселенной” на уровне свободного высказывания в виде монологической и
диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения с извлечением
необходимой информации.
Тип урока: введение учебного материала с использованием
ИКТ
Форма урока:
виртуальная экскурсия (стимулирует
познавательный интерес учащихся, позволяет охватить большой объём материала и
представить его в интересной форме)
Формы работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.
Оснащение урока: компьютер, проектор, экран, презентация по теме,
раздаточный материал – карточки с заданиями и опорами для монологического и
диалогического высказывания, УМК Биболетовой М.З.
ХОД
УРОКА
1 Организационный момент.
Good morning children. Sit down please. I advise you to work with the cross
word to find out the theme of our lesson.
b
|
l
|
u
|
e
|
|
|
|
P
|
a
|
c
|
i
|
f
|
i
|
c
|
|
|
|
|
r
|
o
|
u
|
n
|
d
|
|
|
|
|
|
t
|
i
|
g
|
e
|
r
|
|
|
|
|
|
h
|
o
|
t
|
|
|
|
|
. The color of the planet
. The ocean
. The shape of the planet
. The animal living on the planet
. The weather on the Earth can be……
The theme of our lesson is "The Earth”. Why are we
going to talk about the Earth? What are we going to do at our lesson?
2
Работа с учебником. ( Проверка домашнего
задания)
a) To get new information about our planet let’s do
ex.31-32 at page 12. After reading, look
at the sentences and say if they are true, false, not stated.
1.
There are 9 planets in the solar
system
2.
The Sun is a planet.
3.
The Earth looks blue from space.
4. The
Moon is as big as the Earth.
b) At home you
wrote out sentences with Passive Voice. When do we use it? Look through the text again, find and write
down one sentence with passive voice.
Nearly three quarters is covered with water.
3 Динамическая пауза
To imagine the size of the planet let’s do the
exercise. Stand up, come here, hold the hands of your partners, stretch your
arms as wide as you can. 12 and a half
million people must hold hands to stretch from pole to pole.
4 Введение нового материала.
To speak about the Earth you should know many words.
Ex.34 p.13 listen and repeat the English words.
5 Закрепление нового материала
a) Find the same words in Russian.
A planet солнечная
система
A galaxy космический
корабль
The Solar
System галактика
A spaceship планета
Space вселенная
The
universe космос
b) Match the
words and the descriptions.
1. is a group of stars
and planets.
2. is a rocket that can
travel in space.
3. is the object that goes round the Sun.
4. is
the Sun with planets going round it.
The Solar System a planet a spaceship a galaxy
c) Some
English words have different meanings. Look at the screen and guess what these
words mean.
Space Star
Космос место звезда
известный человек награда
d) It’s
interesting to speak to a partner. Ask your desk mate about the planet he lives
on. (примерный диалог)
Where do you live? I
live on the planet.
What is its name? Its
name is the Earth.
What kind of planet is it? It’s
nice/ big/ round.
What does it look? It
looks blue.
Why? It
has got much water.
Where is it? It’s
in the space/ the Solar System.
How old is it? It’s 4,600,000 years.
e) What can you tell me about your planet? (монологическое высказывание с
использованием изученного материала)
6 Подведение итогов
7 Домашнее задание.
Ex.9 p.34
Make up words and phrases with space, planet, star.
Write them down. Use the words in the box.
|